כל תוכנית היא בסיס טוב לשינויים, וכל מכונית היא בסיס טוב לשיפורים? לא בדיוק. אלא אם אנחנו מדברים על ג'יפ Wrangler או Wrangler רוביקון 

 

כתבה מאת און יעקבסון

 

פעם, מכונית חדשה הייתה למעשה רק בסיס לשיפורים, או שינויים שהיה עושה בה הבעלים. מכוניות בהזמנה אישית, אם תרצו. מין פיתוח מודרני ל-couch builder , אותם בוני עגלות שהיו נהוגים לפני טרום המהפכה הממונעת והיו נפוצים עד שנות ה-40 של האלף הקודם גם בתחום הרכב.

השיטה עבדה כך: קניית שלדה "מתגלגלת" מהיצרן (שלדה עליה יחידת הכוח, מתלים ומערכת היגוי, ללא תא נוסעים ו/או מרכב), ולהעביר אותה לסדנה המיוחדת, שהייתה מרכיבה את המכונית המוגמרת, לפי הדרישות המסוימות של הלקוח. יחד עם התפתחות היצור ההמוני, הוזלת המכונית מחד והתייקרות עלויות היצור בסדנאות האלו בפרט, הלכו ה- couch builder וכמעט נעלמו מהעולם.

היום נותרו מעט סדנאות שמתמחות בנושא והן מתמקדות בבניה של מכוניות מיוחדות לשועי עולם. כאלו שאין להם בעיה עם מתן צ'קים בעלי שש או שבע ספרות… העולם עבר ליצור סדרתי והמכוניות נעשו דומות האחת לשנייה וזולות. אבל, אז התפתח שוק "השיפורים", או האפטר-מרקט, כפי שהוא מוכר, עבור אלו שלא רוצים מכונית שנראית או נוסעת בדיוק כמו המכונית של השכן. העולם הזה מגלגל מליארדים של שקלים. הן בעולם המכוניות הפרטיות ובמיוחד בעולם רכבי השטח (ג'יפים), שם באמת כל ג'יפ חדש וסטנדרטי הוא רק בסיס טוב לשיפורים.

אחד מכלי הרכב בעלי שוק האפטר-מרקט הגדול בעולם, הוא ג'יפ Wrangler. ה- Wrangler הוא מאחרוני הג'יפים האמיתיים, שעדיין אפשר לקנות כחדש. רכב שטח אמיתי. אבל אפילו Wrangler סטנדרטי אינו מספיק קשוח, אמיתי ובעל יכולות, כפי שהיו רוצים עכברי השטח המורעלים ביותר. לאור דרישת הקהל ובמיוחד מאחר שהמבנה הפשוט והבסיסי של ה- Wranglerמאפשר התאמת שפע שיפורים והתקנות שלא הגיעו בפס היצור, החלו שפע סדנאות להציע מכל טוב עבור Wrangler רגיל. במילים אחרות, הן מציעות לקחת את ה- Wrangler הסטנדרטי ולהתקין בו את כל מה שרק יחפוץ הבעלים. מין גלגול מודרני של אותם couch builder  שכמעט ועברו מהעולם.

אז בין אם מדובר בסדנאות שיעשו הכול עבורך, ובין אם מדובר בהתקנות שיפורים ומיגונים, שאתה קונה ומרכיב לבד, או פונה לסדנאות מתמחות שירכיבו עבורך – האפשרויות הן כמעט בלתי-מוגבלות עבור ג'יפ Wrangler: החל מהגבהות, מיגונים, שינויים ביחסי העברה, נעילות דיפרנציאל, חישוקים וצמיגים במידות שונות, הארכת מהלך מתלים, קפיצים ובולמי זעזועים לכל יעוד ומטרה, שיפורי מנוע, חיזוקי שלדה, פנסים שונים ומשונים, קישוטים ו… מה לא בעצם. רק תכניסו במנוע חיפוש את שילוב המילים אפטר-מרקט ו- Wranglerועולם שלם יפתח לפניכם.

אותו עולם שיפורים ואפטר-מרקט לא נעלם מעיניהם של אנשי חברת ג'יפ. בעיניים כלות הם ראו איך רבים מרוכשי Wrangler רצים להשקיע את מיטב כספם בעולם האפטר-מרקט, עולם בו לא היה להם חלק. וכך, נולד הרעיון של גרסה משופרת מהמפעל של ה- Wrangler, גרסה שתציע את כל הטוב שקיים בעולם האפטר-מרקט, במיוחד עבור אלו שלא ששים להפקיד את ה- Wrangler היקר שלהם בידי כל אותם סדנאות, או אלו שאינם מעוניינים להרכיב חלקי אפטר-מרקט באיכות לא ברורה ב- Wranglerהיקר שלהם.

אז תכירו את ג'יפ Wrangler רוביקון. גרסת השטח עם הסכין בין השינים של ג'יפ Wrangler. הרוביקון מגיע מפס היצור עם הגבהות , מיגונים, צמיגי שטח ייעודים (בגרסה האמריקנית). בנוסף, מצויד Wrangler רוביקון בנעילת דיפרנציאל אחורית וקדמית (מה שמאפשר עבירות כמעט אבסולוטית), צמד סרנים מחוזקים, ניתוק חשמלי למוט המייצב הקדמי (מה מאפשר תנועת מתלה ארוכה יותר ומבטיח שיפור האחיזה בקרקע), חיזוקי שלדה, בולמי זעזועים משופרים ועוד.

 אבל אם חשבתם שהופעתו של Wrangler רוביקון תסתום את הגולל על שוק האפטר-מרקט של ה-Wrangler, אתם לא יכולים להיות טועים יותר. כי מי אמר שאי-אפשר לקחת Wrangler רוביקון ולהמשיך לשפר אותו? כן, בכל הקשור לג'יפ Wrangler רוביקון, מסתבר שגם הגרסה הקרבית ביותר של היצרן, היא לא אחרת מאשר בסיס טוב לשיפורים. בסיס טוב לכל אותם couch builder המודרניים.

ג'יפ wrangler | מוסך דרך השטח | מוסך מורשה קיה

 

ג'יפ wrangler | מוסך דרך השטח | מוסך מורשה קיה

לטיפול מהיר ומסור – הזמן טיפול 
או
התקשר אלינו – 09-952-3536

השאר תגובה