אחרי מהפכת הסלולר, משרד התחבורה מציג את הבשורה החדשה שתחסוך לכם המון כסף בטיפול במכונית שלכם – מוסך מומחה. כך תקבלו את השירות הטוב ביותר למכונית במחיר הטוב ביותר לכיס.

כתבה מאת קינן כהן

לא משנה מה הסיבה, בשלב זה או אחר כל בעל רכב מוצא עצמו נדרש להגיע למוסך לטפל במכונית שלו. אבל רבים אינם מקדישים מחשבה לעניין בחירת המוסך הנכון עבורם, ומשלמים על כך ביוקר. אז איך בוחרים מוסך מתאים וגם חוסכים בהוצאות? לפני הכל, בואו נכיר את סוגי המוסכים הפועלים בישראל.

אפשרות א': מוסך מורשה

 

כל מוסך במדינת ישראל מחויב כתנאי להחזיק ברישיון להפעלת מוסך. רישיון זה, המונפק על ידי משרד התחבורה מבטיח כי בעל המוסך והעובדים בו עומדים בתנאים ובסטנדרטים המקצועיים הנדרשים לכך על פי תחום התמחות העסק. הוא מחויב לכללים של יחסי לקוח ונותן שירות כך שבמקרה בו מתגלים חילוקי דעות, מוסך מורשה וגם מוסך החבר באיגוד המוסכים – יחויבו להליך בוררות מול הלקוח בו יוכל להגיע להסדר מול בעל העסק. לרוב מוסכים אלו מטפלים בכל סוגי כלי הרכב משלל היצרנים.

 

מוסך מומחה

אפשרות ב': מוסך יבואן 

 

מוסכים אלו פועלים כחלק מרשת מוסכים מטעם יבואן הרכב ומספקים שירות לרכבי היבואן אליו הם שייכים. מוסכים אלו עובדים תחת פיקוח צמוד של המחלקה הטכנית ומחלקת השירות של יבואן הרכב, החל במראה המוסך עבור בכלי עבודה ייעודיים ותוכנות מתאימות וכלה בשימוש בחלקים מקוריים של יצרן הרכב. בשל הדרישה לעמוד בתקנים הנקבעים על ידי היבואן, חיוב לשימוש בחלקים מקוריים בלבד ותמחור שעות עבודה "קשיח" יותר – מוסכים אלו לרוב יהיו יקרים משמעותית ממוסכים מורשים שאינם מוסכי יבואן.

 

מוסך מומחה דרך השטח

אפשרות ג': מוסך מומחה

 

על מנת לגשר על הפער בין הידע המקצועי של מוסך מורשה ובין המחירים הגבוהים הנדרשים במוסך יבואן ובכדי להגביר את התחרות ולהוזיל את עלויות אחזקת הרכב הגבוהות מאוד בישראל, הגה משרד התחבורה תכנית מהפכנית המאמצת תקינה ורגולציה אירופית שבבסיסה יצירת מוסך שהינו מוסך מומחה.

 

בנוהל שפרסם משרד התחבורה מודגש כי מוסכים מומחים אלו כפופי לדרישות משרד התחבורה, הדרכות והכשרות העובדים בו מאושרים על ידו ותדירותם נקבעת על ידי משרד התחבורה וכן, שכלי האבחון מתאימים ליצרן הרכב בו מתמחה המוסך – זאת על מנת להבטיח כי הלקוח מקבל שירות וטיפול ברמה טכנית שאינה נופלת ממוסך היבואן.

 

מוסך מומחה מקצועי

 

לא רק בהיבט הטיפול הטכני, הוראות הנוהל נוגעות אפילו ברמת המבנים והנראות של המוסך. מוסך זה למעשה משלב את הטוב משני העולמות; בהיבט המקצועי – הוא נהנה מגישה לספרות הטכנית של יצרן הרכב וכן ציוד והכשרה לעובדי המוסך – את כל אלו מחויב יצרן הרכב לספק (תמורת תשלום). בהיבט החיסכון הכספי – למוסך מסוג זה שאינו כפוף ליבואן יכול לתמחר את שירותיו באופן עצמאי ולא בכפוף ליבואן, הוא גם חופשי להציע ללקוח שימוש בחלפים תחליפים התואמים את רמת המקור ובמקרים רבים זהים להם (אותו מפעל, ללא הטבעת המותג) – אך עולים הרבה פחות. בשורה התחתונה – להוזיל משמעותית את מחיר התיקון. כל זאת מבלי להתפשר על רמת התיקון, השירות וכמובן ללא כל פגיעה באחריות.

 

אנחנו, במרכז השירות דרך השטח בשרון, בחרנו להצטרף למהפכה שמוביל משרד התחבורה. 

 

לאחר שנים ארוכות בתור מוסך מורשה קיה וזכייה בתואר המוסך המצטיין לשנת 2014, יש לנו את הידע הנרחב ביותר בטיפול במותג הקוריאני. בזכות מהפכת המוסך המומחה, מתאפשר לנו להיות מוסך מומחה לקיה וליונדאי.

 

קיה ויונדאי הן למעשה חברות אחיות (קיה נמצאת בבעלות קונצרן יונדאי). לרוב, הן חולקות את אותם המכלולים, ובחלק ניכר מחלקי החילוף מוטבעים הלוגואים של שני המותגים. מוסך מומחה קיה ויונדאי, המטפל בשני מותגים אלו שהם כמעט זהים מכנית – יציע מחירים משתלמים בהרבה מבלי לגרוע מרמת התיקון בהיבט המקצועי.

לטיפול מהיר ומסור – הזמן טיפול 
או
התקשר אלינו – 09-952-3536

השאר תגובה