כתבה מאת און יעקבסון

הוספת תוסף דלק לפני מועד הטסט השנתי. צורך הכרחי או בזבוז כסף?

 

תוסף דלק | מוסך מורשה קיה

מועד הטסט השנתי למכוניתם הגיע, אתם משלמים את אגרת הרישוי ומגיעים למכון הרישוי. נכנסים למסלול הבדיקה ובסיום התהליך, מודיע לכם הבוחן, לדאבונכם, שמכוניתכם נכשלה בטסט. כתוצאה מרמת זיהום אוויר גבוהה מדי.

מעבר לעגמת הנפש ובזבוז הזמן כתוצאה מכך, יש כאן גם עניין של עלויות כספיות, שיכולות להיות לא מבוטלות. ולפיכך, נשאלת השאלה: למה זה קורה והאם ישנה דרך להימנע מכל כאב הראש הזה?

בשנים האחרונות, כחלק מתהליך התייעלות מנועי המכוניות המודרניות והרצון להפחית למינימום את זיהום האוויר הנפלט המכוניות, הוחמרה עד מאוד בדיקת זיהום האוויר הנעשית במכוני הרישוי, בעת הטסט השנתי והיא נעשית על פי הערכים שקבע יצרן המכונית ולא התקן הישן והמקל יותר של משרד התחבורה. כתוצאה מהחמרה זו, מכוניות רבות נכשלות בטסט – מה שמביא לבזבוז זמן ניכר והוצאת לא מעט כסף על מנת לתקן את הבעיה.

אבל אפשר גם אחרת! אפשר לבצע גם פעולות יזומות במהלך השנה, על מנת להבטיח את פעולתם התקינות והמושלמות של מערכות המכונית – על מנת לעבור את מבחן זיהום האוויר ללא בעיות וגם לשפר את צריכת הדלק של המכונית ובכך להפחית מההוצאות אף יותר. ובלי קשר, רצוי לבצע בסמיכות למועד הטסט – הכנה נוספת של המכונית למבחן כמו כן מוסך מורשה קיה.

ראשית, חשוב להבין מעין נובעות הסיבות שבעטיין נכשלות מכוניות רבות במבחן זיהום האוויר.

1. רמת תחזוקה לא נכונה/לקויה של המכונית. מסנן אוויר סתום ומצתים שלא הוחלפו בזמן, צינורות ואקום סדוקים או קרועים – כל אלו ואחרים עלולים לדרדר את מצב מערכת הדלק של המכונית. ולא רק שמצב זה יכשיל את המכונית בטסט, או יפגע במערכות אחרות במכונית (חיישנים שונים, סתימת מזרקים, סתימת ממיר קטליטי), מה שיגרום לכם להוציא עוד ועוד כסף על תיקונים, ודעו: חיישנים, מזרקים וממיר קטליטי עולים הרבה מאוד כסף…

2. סגנון נהיגה ומהירות נסיעה ממוצעת. כבישי ישראל פקוקים לרוב וזה אומר שאנו מבלים חלק ניכר מזמננו בדרכים בנסיעה במהירות ממוצעת נמוכה ביותר. בבוקר ממוצע, נהיגה של 15 דקות הופכת לזחילה של שעה והדבר משפיע על פעולתה של מערכת הדלק לטווח ארוך. המזרקים מתחילים להיסתם, ראשי המנוע והבוכנות מתמלאים פיח, חיישן הלמדה מתחיל לזייף ומכאן ועד כישלון בטסט השנתי – הדרך קצרה.

3. איכות הדלק בישראל. רבות נאמר בנושא איכות הדלק בישראל. ולמרות שבשנים האחרונות נעשה מאמץ לשפר את איכותו, עדיין אנו נתקלים לא אחת בבעיות שנגרמות עקב איכות דלק נמוכה. תוצרי הלוואי בדלק בשילוב תנאי הנסיעה הישראליים מחמירים את מצב מערכת הדלק.אז מה עושים? ראשית, מוודאים שהמכונית עוברת את הטיפולים השגרתיים שלה "לפי הספר" ובזמן. הדבר יבטיח כי המערכות השונות יתפקדו ברמה הגבוהה ביותר, מה שישפר את אמינות המכונית, את צריכת הדלק שלה, את יכולתה לעבור את מבחן זיהום האוויר בהצלחה ואפילו יצמצם את הוצאות התיקונים הלא-צפויים.

מוסך מורשה קיה

שנית, אם סגנון הנהיגה שלכם מכתיב הזדחלות בלתי נגמרת בפקקים, רצוי מדי פעם לגוון ולאפשר למכונית ומכלליה לעבוד בתנאי נהיגה אחרים. כמו למשל, נסיעה בכביש מהיר, או הררי, בהן זרימת הדלק דרך המערכות השונות גבוהה יותר – מה שכשלעצמו מאפשר ניקוי השיירים במערכת.

שלישית – והחשוב מכול: שימוש בתוסף דלק. בתוסף הדלק חומר ניקוי ייעודי המרוכז ברמה גבוהה ותפקידו להמיס את המשקעים שהצטברו על המזרקים, בתוך המנוע ועל החיישנים השונים ובכך לשפר את יעילות פעולתם. את מיכל התוסף שופכים למיכל הדלק, זאת על פי ההוראות על יצרן התוסף.
מעבר לעניין ניקוי מערכת הדלק, בדיקות הספק וצריכת דלק שנעשו במכוניות "לפני ואחרי" תוסף דלק, הראו במפורש שניקוי מערכת הדלק סייע לשפר את ביצועי המנוע, להפחית את צריכת הדלק ואת רמת זיהום האוויר שפולט המנוע. לפיכך, שימוש בתוסף שכזה לפני מועד הטסט יפחית את רמת זיהום האוויר, אך לנוכח הממצאים שעולים מכתבה זו, העדיפות היא להשתמש בתוסף למשך כל השנה, זאת על מנת לשמר את ביצועי המנוע, צריכת הדלק וכן את תקינות המערכות השונות לאורך זמן.

לטיפול מהיר ומסור – הזמן טיפול 
או
התקשר אלינו – 09-952-3536

השאר תגובה